• Dat betekent ...

    • prachtig : postzegel van uitzonderlijke kwaliteit, boven het gemiddelde.
    • zeer mooi : postzegel van normale kwaliteit, zonder de minste fout.
    • mooi/zeer mooi : postzegel van goede kwaliteit met een minieme fout die nauwelijks de waarde beïnvloed.
    • mooi : postzegel van iets mindere kwaliteit met een kleine fout maar nog goed intact. Aangepaste prijs. Kan perfect passen in de verzameling van de iets minder detaillistische filatelist.
    • beschadigd : postzegel met duidelijk zichtbare gebreken. Zeer lage prijs.

    • nieuw zonder plakker, intact gom.
    • nieuw met plakker
    • gestempeld
    • nieuw zonder gom
    • regummed
    • ongetand
  •  
  • DE
  • EN
  • FR
  • NL
 Aanloggen

Mijn rekening

Paswoord vergeten Zich registreren

Opzoeken

Categorieën
 

Typ (**/mnh,*/mh,...)   

Vragenmolen (FAQ)

Lijst van vragen, klik er dan op dat u interesseert.

Is het nodig om een gebruikersrekening te voeren, wat zij de voordelen ?

biedt U de mogelijkheid om niet bij elke aankoop uw identificatiegegevens (Naam, voornaam, adres, ...) telkens Alleen voor Uw aankopen tegen "Netto prijs", is een gebruikersrekening niet verplicht. Deze rekening opnieuw te moeten invoeren. Indien U een gebruikersrekening voert, heeft U ook recht op een getrouwheidskaart. Deze kaart biedt U een korting van 5% van uw bestelling (zie de FAQ "klantenkaart"), en bijkomend kunt gebruik maken van een reservatie van 2 uur op de gekozen loten. De gebruikersrekening stelt U in de mogelijkheid om uw persoonlijke info te bewaren (uiteraard wordt er rekening gehouden met de wet op de privacy) en op die manier misvattingen te vermijden.

Dus deze werkwijze kunt U enkel gebruiken om aankopen te doen aan "Netto prijs", je gaat naar "mijn mandje", je klikt op "mijn aankopen afsluiten", er opent zich een pagina, top rechts van deze pagina kan je "verdergaan zonder rekening" aanklikken.   Daar kan je het bestellingformulier invullen (Naam, adres, ...) en dit kan worden gevalideerd. Je ontvangt een email met de bevestiging, dan hoef je enkel te wachten op de email met de aanvraag tot betaling.

Aan de andere kant is het niet mogelijk om deel te nemen aan de verkoop per opbod zonder zich in te schrijven en een gebruikersrekening aan te houden. Het is onmogelijk om biedingen te beheren zonder deze te koppelen aan een nummer (gebruikersrekening).

De categorieën, hoe gaat dit in zijn werk?

Om de categorieën te komen, klikt u gewoon op "categorieën".
Kijk naar de zijde van de 'continenten', Afrika, Amerika ...
Als u klikt op "Europa", zal u alle Europese landen te zien, zijn beschikbaar voor de percelen, met het aantal percelen tussen haakjes. Als u klikt op "Alle Zegels van Europa", vindt u de lijsten van Europese partijen, die allemaal verschillend zijn te zien.
U kunt zoeken op categorie verfijnen.

Klik bijvoorbeeld op "België", dan zul je de lijst van categorieën en subcategorieën voor de Belgische Postzegels zien; Vervolgens kunt u:

  • Klik op de gewenste sub-categorie, bijvoorbeeld, "1849-1909" en dan zie Alles van deze geselecteerde tijd.
  • Klik op een meer accurate sub-categorie, bijvoorbeeld "epauletten", als u op zoek bent naar dit.
  • Klik op de bovenstaande link 'Alle postzegels van België ", dan zie je alle stempels van alle subcategorieën.
  • Klik op de link "terug naar Europa", kom dan terug naar een ander continent kiezen, Afrika ...

En ga zo maar door.

Het karakter ">>" recht van de categorieën geeft aan dat zelfs subcategorieën zijn er, dan kunt u uw zoekopdracht verfijnen door te klikken op de link of "Alle postzegels:" klik, op alle percelen met betrekking tot deze categorie zien.

U kunt ook voor elk perceel de categorie die overeenkomt met het gewenste item. U kunt hierboven klikken om deze categorie te filteren, dan zul je alleen maar van deze subcategorieën te zien.

Ook voor elk perceel, kunt u het land die overeenkomt met de stempel (van de categorie) te zien; U kunt ook klikken hierboven om terug te keren naar de lijst met categorieën en een keuze hebben.

Denk ook aan de "fil d'Ariane" (de draad van Ariadne op de Bouton "Categorieën") voor het bovenstaande voorbeeld: "Verkoopprijs>>Europa>>België-1849-1909>>1849 epauletten" klikt, want je kunt op de links om in de "ga naar" (Als het "Europese" knop, ziet u in de rubriek "Europa")

Zie ook de "Selecteer op type": postzegels verzamelen alleen ** (zonder korting), dan kunt u typt in "**" en zie je alleen maar heel veel met stempels ** (zonder korting). Zie uitleg in deze FAQ

De opzoekingen, hoe werkt dit ?

Er zijn meerdere opzoekingmogelijkheden.

1. Alle zegels : indien U in deze rubriek een opzoeking doet, wordt deze opzoeking uitgevoerd op alle loten van alle rubrieken.

2.Verkoop aan Nettoprijs : de opzoeking gebeurt binnen de loten in de verkoop tegen nettoprijs.

3. Verkoop bij opbod : de opzoeking gebeurt binnen de loten in de verkoop bij opbod.

4. Nieuwe : de opzoeking gebeurt binnen de nieuw toegevoegde loten

5. Promo's : de opzoeking gebeurt binnen de loten die in promotie aangeboden worden.

6. Koopjes : de opzoeking gebeurt binnen de loten die als koopje aangeboden worden.

Hoe je items door "type" (**, *, O, ...) sorteren?
Hieronder "Keyword Search", heb je een drop-down lijst, kies dan y "type" van de stempels die je verzamelt, zal je dan zien dat veel overeenkomt met uw keuze.
Wat betekenen de afkortingen kwaliteit (SUP, ZM, enz ...) en type (**, *, enz ...)?

Afkortingen worden gebruikt om te definiëren

    de kwaliteit aan te geven van het lot dat U bekijkt.

- UITZ : UITZonderlijk: zegel van uitzonderlijke kwaliteit, ver boven het de gewone.
- ZM : Zeer Mooi: stempel normale kwaliteit, zonder tekortkomingen.
- M/ZM : Mooie / Zeer Mooi: zegel van normale kwaliteit met een minieme afwijking die de waarde nauwelijks beïnvloed.
- M : Mooi: Zegel van een mindere kwaliteit met een minieme tekortkoming die toch nog iets betekent
                      Hier is rekening mee gehouden bij de prijszetting.
                      Dit kan van pas komen bij een verzamelaar indien de kwaliteit minder belangrijk is.
- BES : beschadigd: zegel heeft zichtbare gebreken en wordt aangeboden aan een heel lage prijs.
- SNC : Scan niet contractueel

- ** : nieuw zonder plakker en met ongeschonden gom.
- * : nieuw met plakker of met resten van een plakker.
- G : gestempeld
- ( * ) : nieuw zonder gom
- ( ** ) : nieuw hergomd
- NG : ongetand

De uitleg van de afkortingen vindt U terug door op "?" van elk lot of door op "?" helemaal rechts top.


Wat betekenen de uitroepingstekens naast type en kwaliteit ?

De kleine uitroepingstekens (?) zijn er om U op elk moment de mogelijkheid te bieden de betekenis van de afkortingen van kwaliteit en type betekenen. Je gaat met het pijltje op het uitroepingsteken staan en het betreffende menu komt te voorschijn.

Je kunt ze ook zien op elk gewenst moment in de rechterbovenhoek van de pagina.

De knop "Volgen", wat is het?

Volgen is om uw perceel te plaatsen in een lijst om een meer selectieve keuze van de items die u bestelt, kan de knop ook "Voeg toe aan mijn te volgen items" noemen.

Deze partijen zullen dan plaats verlaten na uw manden.

U kunt deze lijst te beheren, zie de partij, verwijderen uit de lijst ...

Referentienummer, voor wat?

Het Referentienummer daartegenover wijzigt nooit. Het blijft ongewijzigd omdat dit het klassementsnummer is. Dus indien je interessante zegels hebt ontdekt die je later gemakkelijk wil terugvinden, noteer dan het referentienummer, indien het lot nog niet is verkocht, kan je het zo steeds terugvinden.

Voor bestellingen per fax, e-mail waar mail, dit nummer te vermelden.

Wat zijn de rubrieken Nieuws, Promos en Koopjes?

De rubriek Nieuw is er voor alle nieuwigheden die we toevoegen aan de site. We verbinden er ons toe om elke week nieuwe loten toe te voegen.

De rubriek Promos is er specifiek voor de loten waarop we kortingen toestaan, wekelijks zullen deze loten willekeurig uitgekozen door het programma.

De rubriek Koopjes is er specifiek voor belangrijke loten, over het algemeen, collecties, accumulaties, stopzetting van een verzameling ....

Opgepast : in deze rubrieken vind je enkel de betreffende loten, en dus niet het geheel van de aangeboden loten.

Wat zijn de verkoop- en/of betalingskosten ?

Er zijn GEEN verkoopkosten

er wordt een forfaitbedrag gevraagd van 0,5€ voor alle bestellingen kleiner dan 25€ en die betaald worden via PAYPAL.

Voor een bedrag van meer dan € 25, wordt 3% in rekening gebracht voor een betaling door PayPal.

U kunt rechtstreeks via de site betalen, gebruik hiervoor de PAYPAL die zich onderaan de factuur bevindt die je werd overgemaakt via email.

Alle betaal- en verzendingskosten zijn duidelijk vermeld onder de rubriek "verkoopsvoorwaarden" (zie rubrieken links van de verwelkomingpagina) of door  hier te klikken .


Verkoop per opbod, hoe werkt dat ?

Het betreft  een verkoop per opbod, dat werkt met bodverhogingen.

van 0 tot 10 € : + € 0,10

van 10.01 tot en met 25 € : + € 0,25

van 25.01 tot en met 50 € : + € 0,50

van 50.01 tot en met 100 € : + € 1,00

van 100.01 tot en met 500 € : + € 2,00

van 500,01 tot en met 1000 €: + € 5,00

boven 1000 € : + 10,00 €

Het is noodzakelijk om een gebruikersrekening aan te houden voor deze verkoop, gezien het zonder deze rekening onmogelijk is om biedingen te beheren.

U kunt steeds een maximaal bod uitbrengen en zolang een andere bieder geen hoger bod uitbrengt, zal het lot aan U toegekend worden.  Voorbeeld: een lot wordt ingesteld aan 10€, U plaatst een bod aan 15€. Indien een andere bieder een bod uitbrengt van 12€, dan blijft het bod aan U toegewezen aan 12,25€, etc... Maar indien een andere bieder een bod uitbrengt van minimaal 15,25€, dan wordt hij de voorlopige eigenaar. We brengen U dan vanzelfsprekend per email op de hoogte van de nieuwe situatie, en dan kunt U, indien gewenst, opnieuw een hoger bod uitbrengen (het minimumbod is onderaan vermeld).

Op het einde van de verkoop, is de bieder met het hoogste bod de winnaar van het lot.

U maximum bod is uiteraard enkel voor uw zichtbaar, in uw korf.

De ingevoerde biedingen worden automatische beheerd door het programma. We kunnen op geen enkel ogenblik tussenbeide komen bij deze biedingen (nooit).

De verkoop aan Netto prijs, hoe werkt dat ?

Het betreft een verkoop aan nettoprijs, er is dus niets gemakkelijker dan dit, je bent geïnteresseerd in een lot, je klikt op "ik koop", en het lot wordt aan je korfje toegevoegd.

Indien U aangelogd bent, wordt dit lot gedurende 2 uur voor U gereserveerd, het is noodzakelijk om je aankopen af te sluiten opdat deze definitief van U zijn. Indien U niet binnen deze tijdspanne afsluit, wordt het/de betreffende lot/loten opnieuw opgenomen in de verkoop.

Maar toch even uw aandacht, indien U niet aangelogd bent, kan het lot/kunnen de loten in je mandje door andere personen gekocht worden en dit tot zolang ge Uw aanko(o)p(en) niet afgesloten hebt.

In dergelijke gevallen, zal er op het ogenblik van afsluiten van uw aankopen, een bericht verschijnen dat één of meerdere loten (ondertussen door anderen kopers gekocht) niet meer beschikbaar zijn.

Indien U "mijn aankopen afsluiten" aanklikt, is/zijn het/de lot/loten definitief van U en ontvangt U een betalingsaanvraag via email. Uitzondering op deze regel : indien U lopende biedingen heeft in de "verkoop per opbod" en in uw profiel heeft U gekozen voor "samenbrengen van de mandjes", geldt volgende regel : de loten zijn U toegewezen maar U ontvangt pas een globale factuur na het afsluiten van de verkoop per opbod voor al de door U gekochte/gewonnen loten.

Het is mogelijk geen rekening aan te houden voor aankopen aan Nettoprijs, maar dan moet bij elke bestelling het identificatieformulier opnieuw invullen.

Alle zegels, hoe werkt dit ?

Indien U de rubriek "Alle zegels" kiest, hebt U toegang tot totaliteit van de loten (opbod, nettoprijs, nieuwe, promo, koopjes) en hebt U de mogelijkheid om opzoekingen te doen bij alle aangeboden loten.

Om deze rubriek te gebruiken dient U een rekening te voeren, immers de loten van de verkoop per opbod zijn een deelgebied.

De getrouwheidskaart, hoe werkt dit ?
Voor elke bestelling, zal het bedrag van uw aankopen, in de daarvoor voorziene plaats, toegevoegd worden op uw klantenkaart.
Vanaf uw volgende bestelling, wordt 5% korting gegeven op basis van uw vorige aankoop.
Voorbeeld : Uw eerste aankoop bedroeg 100€, dit bedrag word op  uw klantenkaart ingeschreven. Bij een volgende aankoop, van bijvoorbeeld 50€, krijgt U een korting van 5€ (namelijk 5% van 100€). Het bedrag van uw huidige aankoop (hier 50€) wordt ingevoerd op uw klantenkaart (dit is dan goed voor 2,5€ korting bij een volgende aankoop!).
 
Deze bon is geldig -> 6 weken (zo niet meer trouw).

De "Promo" en "Koopjes"-loten worden niet in rekening gebracht voor de getrouwheidskaart, de korting is reeds verrekend in de prijszetting.

Het reductiebedrag van de getrouwheidkaart wordt niet overgebracht naar de nieuwe kaart.

Dit bedrag kan slechts in mindering gebracht worden voor één bestelling.

De korven samenbrengen, hoe, waarom ?

Indien U aankopen doet via de 2 verkoopstypes (opbod en nettoprijs) heeft U de mogelijkheid om uw bestellingen te bundelen door te kiezen voor "Samenvoegen van de korven" dat voorkomt in uw profiel (enkel met een rekening).

Wenst U evenwel uw bestelling (enkel voor nettoprijs) zo snel mogelijk geleverd, dan dient U in uw profiel "Samenvoegen van de korven" af te zetten, op dat ogenblik krijgt U ogenblikkelijk een email met uw factuur en dient U niet te wachten tot de veiling bij opbod ten einde is.

De mancolijsten, kan men deze opsturen ?

Wij aanvaarden momenteel mancolijsten maar enkel voor Belgische zegels van tussen 1965 en 2000, afzonderlijk of per reeks. In het algemeen, zijn beschikbare zegels, vorig 1965, aanwezig op de site met foto.

Behoudens uitzondering (wordt U meegedeeld bij uw bestelling) zal de prijs 30% van de cotering zijn, dit komt in grote lijnen overeen met de "postprijs" (plakwaarde).

Wij zullen ons best doen om op uw vragen te antwoorden en dat in functie van de beschikbare stocks.

Ik heb 2 verschillende korven, waarom ?

Er zijn 2 korfjes omdat het om 2 afzonderlijke verkopen gaat.

1) De verkoop bij opbod : stopt op een vooraf welbepaald ogenblik in de toekomst (klokaanduiding).

2) De verkoop aan Nettoprijs : dit is een rechtstreekse aankoop

Als u wilt, kunt u uw manden samenvoegen (wanneer u uw aankoopprijs net sluiten, waardoor de box "Merge uw manden" aangevinkt). U ontvangt dan een factuur wanneer de verkoop is voltooid op bieden (als u alle huidige aanbiedingen). Zo niet, zal je eerste factuur van de nettoprijs. En vervolgens verkopen op bieden als je verdiend veel.

De nieuwsbrief, tot wat dient dit ?

De nieuwsbrief is er om U te informeren omtrent de nieuwigheden welke in werking treden op onze site. Bij de verkoop aan nettoprijs, de eerste te zijn die de loten ziet, de eerste gediend. Indien U ingeschreven bent, zal U op het ogenblik dat we nieuwe loten toevoegen, een email ontvangen waarbij we U informeren omtrent deze nieuwigheden.

NB: U kunt op elk moment uitschrijven.

Al mijn loten met bieding zijn in het rood ?

Indien alle loten in uw mandje "Verkoop bij opbod" rood zijn, zijn er 2 mogelijkheden :

1. U bent niet verbonden. Verbindt U aan uw rekening en U krijgt de stand van zaken van de lopende biedingen, en de door uw gewonnen veilingen verschijnen dan in het groen  .

2. Uw bent reeds verbonden, dat wil zeggen dat U niet meer de hoogste bieder bent. U kunt (indien gewenst) een nieuw bod uitbrengen en dit zolang de verkoop bij opbod niet is beëindigd.

De banden op de home pagina hebben pijlen, waarom ?

De pijlen op de banden laten U toe  om te scrollen van lot naar lot. Verder te gaan met een volgende lot of terug te keren naar een vorig lot indien U alles nog eens wil herbekijken.

Zolang U met het pijltje op het lot blijft staan, houdt het scrollen op en wordt U een beschrijving aangeboden.

Indien U een lot aanklikt, gaat U rechtstreeks naar alle details van het betreffende lot.

Waarvoor dienen de koppelingen op de home pagina ?

De koppelingen (in het blauw) die voorkomen binnen de tekst van de home pagina zijn er om U naar de gewenste rubriek te leiden. Indien U "Nieuwe" aanklikt gaat U rechtstreeks naar deze rubriek, hetzelfde geldt voor "Verkoop bij opbod", "Verkoop aan Nettoprijs", "Alle zegels" en FAQ(?)

U kunt ook onderaan de home pagina de gewenste rubriek aanklikken.

Wanneer U terugkeert naar de site, zijn de voorgestelde zegels niet meer identiek ?

De banners van de home pagina selecteren automatisch 25 loten die volgens de gekozen rubriek dienen aangeboden.

Bij de keuze "Alle zegels" is er een mengeling van de loten uit de diverse rubrieken (verkoop bij opbod, verkoop aan nettoprijs, ...). Je kan met het pijltje op het gewenste lot gaan staan, en het volstaat dan om aan te klikken om het detail van het lot te bekijken.

Bij de keuze "Nieuwe", krijgt U enkel de Nieuwe, bij Promo, enkel de Promo's en de koopjes.

Wanneer U de home pagina actualiseert, of "Onthaal" aanklikt, of gewoonweg naar de Site terugkeert, worden 25 andere loten geselecteerd per banner.

De nummers tussen haakjes naast de categorieën, voor wat dienen deze ?

De nummers tussen haakjes naast de categorieën laten U toe het aantal loten in deze categorie vast te stellen. Voorbeeld : "Amerika (81) betekend dus dat er 81 loten zijn in deze categorie.

De categorieën zonder inhoud ( 0 loten) worden niet aangeboden.


Vertaalicoon voor de omschrijving van elk lot ?

Het betreft een vertaal icoon, indien je dit icoon aanklikt opent er zich een nieuw venster op een vertaalpagina van Google, U kunt dan de omschrijving van het lot zien in uw moedertaal.

Deze vertaling zal zeker benaderen omdat Filatelie telt ongeveer specifieke taal, maar de meeste zullen worden vertaald.

Indien je deze pagina sluit, komt U terug op uw oorspronkelijke plaats op de site.